Kurs na Roztocze

Ulotka projektu

2 czerwca 2025 roku odbyła się wycieczka do Zamościa i Zwierzyńca, w ramach projektu pn. „Kurs na Roztocze”.

Zamość, zwany, perłą renesansu”- zachwycił wszystkich swoim pięknym Rynkiem i kolorowymi kamienicami. W ZOO, każdy przyglądał się z ciekawością zwierzętom.

Zwierzyniec zachwycił wodą, zabytkami i zielenią. Malownicza trasa, otaczającą przyroda Roztoczańskiego Parku Narodowego dała możliwość na wyciszenia się i nawiązania kontaktu z naturą.

Celem projektu było wspieranie aktywności psycho-fizycznej, zmniejszenie ryzyka pogłębiania się marginalizacji społecznej z powodu występujących u beneficjentów deficytów zdrowotnych, ograniczających proces integracji i aktywności społecznej.

Adresatami projektu była grupa 40 osób niepełnosprawnych intelektualnie, w tym z zaburzeniami psychicznymi, mieszkańców województwa lubelskiego pochodzących z:

  • Domu Pomocy Społecznej dla dzieci, młodzieży i osób dorosłych niepełnosprawnych intelektualnie w Gościeradowie,
  • Warsztatu Terapii Zajęciowej przy Stowarzyszeniu Wspomagania Osób Niepełnosprawnych „Res Sacra Miser” w Gościeradowie.

Rodzaj zadania publicznego: Organizowanie regionalnych imprez kulturalnych, sportowych, turystycznych i rekreacyjnych dla osób niepełnosprawnych wspierających ich aktywność w tych dziedzinach.

Projekt finansowany był ze środków PFRON, przyznanych przez Samorząd Województwa lubelskiego, poprzez Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Lublinie.

Wnioskodawcą i realizatorem projektu było Stowarzyszenie Wspomagania Osób Niepełnosprawnych „Res Sacra Miser” w Gościeradowie.

Galeria

Grupa uczestników wycieczki pozuje do zdjęcia na Rynku w Zamościu
Grupa uczestników wycieczki stoi na mostku drewnianym łączącym dwa brzegi stawu.
Grupa uczestników wycieczki stoi na mostku drewnianym łączącym dwa brzegi stawu.
Grupa uczestników wycieczki wchodzi pod górę w Parku Krajobrazowym.
Trzech młodych chłopców pozuje do zdjęcia przy stawach Echo w Zwierzyńcu.
Uczestnicy wycieczki w trakcie zwiedzania ZOO w Zamościu.

Zobacz również: